داروی دیابت خطر سرطان را کاهش می دهد

داروی ارزان قیمت دیابت برای مقابله با پیشرفت سرطان سینه مفید است و مانع می شود که مواد شیمیایی طبیعی یا مصنوعی موجب رشد تومورهای سرطان سینه شوند.

به گزارش سرویس بهداشت ودرمان ایسنا، جیمز تروسکو از پزشکان دانشگاه میشیگان و گروهی از متخصصان دانشگاه ملی کره جنوبی به شواهد پزشکی دست یافته اند که نشان می دهد استفاده از داروی متفورمین که به طور معمول برای کنترل دیابت نوع دوم تجویز می شود در کاهش خطر بروز سرطان ها نقش دارد.

تروسکو استاد کالج طب انسانی در دانشگاه میشیگان دراین باره گفت: بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم معمولا بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های مرتبط با دیابت مثل سرطان سینه، کبد و پانکراس هستند.

وی افزود: در حالی که آزمایشات در جوامع مختلف نشان می دهد که متفورمین خطر ابتلا به این سرطان ها را کاهش می دهد اما هنوز مدارکی از چگونگی این تاثیرگذاری به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این متخصصان در طول آزمایشات خود متوجه شدند که استروژن و مواد شیمیایی باعث افزایش تعداد و اندازه توده های سرطانی سینه می شوند در حالی که مصرف متفورمین تعداد و اندازه این توده ها را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

این مطالعات به تفصیل در مجله «کتابخانه عمومی علوم» به چاپ رسیده است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *